Pada masa sama. berkali-kali datang lagi

4

November 9, 2008 oleh zamrimohamad


Pada masa sama pertama

Sehingga penghujung bulan 12 ini, saya sedang menumpukan kepada dua manuskrip yang perlu dihantar sesegera mungkin. Pertama buku terbitan PRO dan kedua buku terbitan PTS Millennia.

Pada masa sama kedua

Pada masa yang sama sebuah e-book baru mengenai fotografi lama akan diterbitkan. Sebuah e-buku yang akan membuat jurugambar professional, pengumpul foto lama, pelancong dan penyimpan kenangan lama mahu menjadikan ia sebagai simpanan mereka.

Pada masa sama ketiga

Pada masa yang sama, semua laman mini atau mini-site perlu diselanggara dan sedang menumpukan kepada pembinaan laman mini baru untuk buku-buku baru yang saya sarankan ia dibaca dan dimiliki. Ada tiga buku, nantikan.

Pada masa sama keempat

Pada masa yang sama, saya juga sedang memanjangkan kerjasama pemasaran dengan seorang trainer bagi mengadakan bengkel pengurusan wang dan pelaburan melalui rumah. Insya Allah, kejutan baru akan berlaku. Ini adalah bengkel wajib bagi individu yang mahu mengurus kewangan dan menjadikan rumah mereka sebagai aset bukan tanggungan. Lebih-lebih lagi ketika gawat ini.

Pada masa sama kelima

Pada masa sama, saya sedang menjalankan pra pemasaran dan kerjasama dengan pakar SEO (Search Engine Optimization), pakar optimisasi laman web (Website optimization) dan pengamal serta pemerhati pemasaran menggunakan teknik Topi Putih (White Hat) dan Topi Hitam (Black Hat) bagi mengadakan bengkel pemasaran online untuk bisnes kecil. Persediaan menghadapi kegawatan dengan menjadikan bisnes dikenali cepat, pada masa yang tepat. Hampir setiap hari berjumpa dan berbincang.

Saya dan beliau mempunyai satu persamaan. Itu pun kebetulan selepas masing-masing terkejut kerana kami ada satu angan-angan yang sama selepas lama berbincang. Kata kuncinya T.E.D.


Pada masa sama keenam

Pada masa sama sedang menghasilkan modul bagi dipakejkan kepada konsultan sebagai satu lagi usahasama bersama. Kerjasama win-win-win (Menang untuk sahabat usahasama, menang untuk diri dan menang untuk pelanggan yang berpuas hati).

Pada masa sama ketujuh

Sudah melancarkan bengkel penulisan rencana untuk akhbar dan majalah. Terbuka kepada semua yang mahu merasai dunia SOHO (Small Office Home Office) dengan menggunakan bakat penulisan dan kemahiran yang diterjemah dalam bentuk rencana. Sedang berbincang dengan seorang trainer bagi mencapai kata akhir.

Pada masa sama kelapan

Pada masa sama, otak saya sedang merancang membuat beberapa eksperimen gila-gila dengan beberapa rakan dalam tim saya. Kelak akan saya perincikan apabila ia sudah beroperasi.

Pada masa sama kesembilan

Pada masa sama, baru saya teringat 17 November ini sudah makin bertambah usia saya.

Semuanya pada masa yang sama. Bila pula ia berjalan pada masa yang berbeza?

Pada masa sama kesepuluh

Tolong jawabkan.🙂

4 thoughts on “Pada masa sama. berkali-kali datang lagi

  1. ainon mohd berkata:

    Pada masa sama kesepuluh: Cuba mencari bakal isteri….

  2. Anonymous berkata:

    yer2 betul…cari calon isteri.. baru je saya nak tulis,, sifu sudah tulis hehhe

  3. Afyan berkata:

    Wah, sibuk bangat ya sampai terlupa mencari bakal isteri

  4. Anonymous berkata:

    Fikiran penuh dengan idea “Giving back to community” , tak terfikir pun “giving back to myself” .. hehehe

    Calon isteri dah da dah tu, tinggal nak risik jer…

    (Jangan bunuh saya tuan zamri!)

    -Izwan@Robotys-

Tinggalkan Jawapan

Jumlah Pelawat

  • 356,186 pembaca

Klik Seminar Kami

Buku tulisan saya

Kategori

Koleksi Penulisan

